| Otázka |
ANO |
NE |
| 1. |
Je výchova k ochraně zdraví součástí některého vyučovacího
předmětu, který vyučujete na 1. stupni ZŠ? |
|
|
| O jaký předmět nebo předměty se jedná?
|
| 2. |
Je výchova k ochraně zdraví součástí vyučovacího předmětu,
který vyučujete na 2. stupni ZŠ? |
|
|
| O jaký předmět nebo předměty se jedná?
|
| 3. |
Jsou k problematice utváření kompetencí žáků k ochraně
zdraví zpracovány metodické pokyny? |
|
|
| 4. |
Využíváte metodický portál RVP http://www.rvp.cz/sekce/53,
konkrétně pak jeho sekci pro základní vzdělávání http://www.rvp.cz/sekce/3? |
|
|
| 5. |
Přispíváte do této sekce uvedeného portálu? |
|
|
| 6. |
Využíváte jiný portál, prostředek nebo cestu?
V případě, že ano, jaký:
|
| 7. |
Pracujete při výchově žáků k ochraně zdraví s učebnicí/učebnicemi,
které jsou pro daný vyučovací předmět schváleny nebo doporučeny? |
|
|
| 8. |
Máte pro zajišťování výchovy žáků k ochraně zdraví k dispozici
tradiční didaktické materiály, např. nástěnné obrazové materiály, tištěné
materiály textové nebo obrazové povahy (učebnice, pracovní listy)? |
|
|
| 9. |
Využíváte aktivně tyto tradiční didaktické materiály? |
|
|
| 10. |
Máte pro zajišťování výchovy žáků k ochraně zdraví k dispozici
moderní didaktické materiály, např. počítačové prezentace, filmy, digitální
materiály (počítačové programy, CD, DVD)? |
|
|
| 11. |
Využíváte aktivně tyto moderní didaktické materiály? |
|
|
| 12. |
Považujete existující didaktické materiály za vyhovující a relevantní
k požadavku utváření kompetencí žáků k aktivnímu rozvoji
a ochraně fyzického, duševního a sociálního zdraví a odpovědnosti za
něj a k očekávaným výstupům? |
|
|
| 13. |
Přivítal/a byste nové didaktické materiály? |
|
|
| 14. |
V případě, že ano, jakou formu by didaktické materiály
měly mít, resp. jakou formu byste při Vámi zajišťované výuce nejlépe
využil/a: |
| a) digitální/elektronickou (prezentace,
výukové programy pro použití na PC na CD nebo DVD nosičích, jak textové,
obrazové nebo smíšené) |
|
| b) audiovizuální (filmy na videokazetách
nebo DVD či jiných médiích) |
|
| c) vizuální (nástěnné obrazy, plakáty) |
|
| d) vizuálně-prostorovou (3D objekty) |
|
| e) tištěnou (učebnice, pomocné, učební
texty, pracovní sešity, pracovní listy nebo další tištěné materiály
zahrnující textové a/nebo obrazové informace) |
|
f) jinou
Jakou:
|
| 15. |
Znáte a využíváte jako zdroj informací k zajišťování výchovy
ke zdraví http://skoly.vubp.cz/? |
|
|
| 16. |
Uvítal/a byste podporu pro zajišťování výchovy žáků k ochraně
zdraví, např. ze strany některého odborného pracoviště pro otázky ochrany
zdraví (besedy, exkurze, soutěže, projektové hodiny/dny apod.)? |
|
|
| 17. |
Uvítal/a byste pro svůj osobní rozvoj a pro získání dalších znalostí
k výchově žáků k ochraně zdraví např. krátkodobý odborný kurz? |
|
|
| 18. |
Podstoupil/a jste pre- nebo postgraduální přípravu (příp. kurz),
která by Vás připravil/a na utváření kompetencí žáků k ochraně
zdraví? |
|
|
| 19. |
U jakého organizátora/vzdělavatele?
|
| 20. |
Existují, nebo Vy osobně vnímáte, nějaké překážky nebo bariéry při
zajišťování výchovy žáků k ochraně zdraví a jejich bezpečnosti? |
|
|
| 21. |
Pokud ano, uveďte jaké:
|
| 22. |
Jaké by podle Vás měly být podniknuty kroky k podpoře
a rozšíření pedagogického působení učitelů při výchově žáků v otázce
bezpečnosti, rozvoje a ochrany zdraví a odpovědnosti za něj?
|
| 23. |
Vaše další sdělení, připomínky, návrhy a náměty k šetřené
problematice:
|