| DĚTI / ŽÁCI / STUDENTI - základní školy a nižší stupeň víceletých gymnázií	
			
				| Informační a osvětové materiály k protiúrazové prevenci dětí a mládeže | Právní předpisy a užitečné odkazy |  
				|  |  |  Digitální učební materiály k podpoře rozvoje kompetencí školní mládeže k odpovědnosti za zdraví
  
    | Téma | Výklad,
      prezentace tématu | Pracovní listy | Určení |  
    | zadání | řešení | (cílová
      skupina) |  
    | Aby
        škola byla bezpečné místo |  |    |  | základní
      vzdělávání, gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |  
    | Bezpečnost
        za branami školy |  |    |  | základní
      vzdělávání, gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |  
    | Bezpečně s nebezpečnými látkami |  |    |  | základní
      vzdělávání (druhý stupeň), gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |  
    | Aby záda nebolela |  |    |  | základní
      vzdělávání, gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |  
    | Syndrom karpálního tunelu není nadávka |  |    |  | základní
      vzdělávání, gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |  
    | Slyším, slyšíš, slyšíme? |  |    |  | základní
      vzdělávání (druhý stupeň), gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |  
    | Když nepozornost zabíjí |  |    |  | základní
      vzdělávání (druhý stupeň), gymnaziální vzdělávání, odborné vzdělávání |  
    | Staveniště není hřiště |  |    |  | základní
      vzdělávání, nižší stupeň gymnaziálního vzdělávání |  Digitální učební materiály (DUM) k podpoře rozvoje kompetencí školní mládeže k odpovědnosti za zdraví byly vytvořeny v rámci projektu TIMPSV0009 Podpora rozvoje kompetencí školní mládeže k odpovědnosti za zdraví, řešeném v období 6/2018 až 6/2020 Výzkumným ústavem bezpečnosti práce za finanční podpory Technologické agentury ČR v programu BETA2.V souladu s příslušnými klíčovými kompetencemi, které mají žáci během vzdělávání získat, pomáhají publikované digitální učební materiály:
 
  vytvářet u žáků odpovědný vztah ke svému zdraví (poznávat životní hodnoty související se zdravím, uznávat hodnotu života, uvědomovat si odpovědnost za vlastní život a zdraví a spoluodpovědnost za život a zdraví ostatních),formovat další odpovídající postoje související se zdravím, aučit žáky aktivně rozvíjet a chránit fyzické, duševní a sociální zdraví. Obsah DUM není diferencován vůči uvedenému stupni vzdělání, a je tudíž výhradně na učitelích, jak s ním vůči té které cílové skupině naloží, a v jaké vzdělávací nebo průřezové oblasti, tématu či vzdělávacím oboru výuku uskuteční.Obsah DUM není zakonzervován v čase, naopak digitální učební materiály jsou původcem průběžně prověřovány a aktualizovány. Údaj o aktualizaci (pokud k ní bylo nutné přistoupit) je uveden vždy na prvním snímku výkladového souboru a promítá se rovněž do pracovních listů. |